De deelnemers zullen het volgende leren :
- Hun capaciteit eigen emoties te identificeren en te beheren ontwikkelen
- Het onderscheid maken tussen blokkerende en constructieve emoties
- De link tot stand brengen tussen eigen rationaliteit, emoties en gedragingen
- De impact van emoties op veranderingsproces begrijpen
- Actieplannen opstellen die op positieve manier emoties integreren
- Door anderen uitgedrukte emoties identificeren
- De emotie van enthousiasme bij medewerkers kunnen opwekken
Behandelde thema's :
- De functies van emotie en hun belang
- De verschillende categorieën emoties
- De contactzones met de realiteit: het denken, de gevoelens en de gedragingen
- De plaats van emoties in de managementfuncties
- Emoties en stress
- De impact van emoties bij het coachen van medewerkers
- De rol van emoties in het beheer van emoties
Methode :
De basistheorieën van motivatie zullen hier voorgesteld worden samen met oefeningen en rollenspellen die een efficiënte aanpassing naar adequate gedragingen zullen toelaten.